TELL GODENE DE ER FLERE ENN DU TROR

tirsdag 23. oktober 2012

Bare å hånd sy

lukkekanten igjen på teppe.
Tusen takk hjertlig takk for alle som hjalp meg å "se" om jeg skulle ha noe applikasjoner på teppe eller ikke. Har funnet ut at det er så mange hyggelige jenter der ute som gir gode råd. Jeg er takknemelig for at dere hjelpe meg når jeg spør.
en har så lett for å henge seg opp i detaljer når en holder på, har ting for nærme over lengere tid. Hjelper og lufte sine tanker med andre som har det mere på avstand.
Teppe fikk også ligge utover i stua i 2 dager. Da fikk jo jeg også ett annet perspektiv på teppe.
Det ble ikke applikert på noe mer, er veldig fornøyd.

Noen bilder av prossesen med å få bakstykke og vatt på plass + quiltinga. Jeg legger litt kraftig plastikk over når jeg skal quilte store ting, da lir det lettere over kanten på quiltebordet.
Ha en fin kveld alle sammen.

Hilde

5 kommentarer:

  1. Det är kanske något som jag ska pröva; att ha en plast under större arbeten som ska kviltas. Tack för tipset!

    Dollandesign

    SvarSlett
  2. Kjempelurt med plastikk, det har jeg aldri tenkt på! Ikke alltid like lett 'bakse' med et stort teppe som skal quiltes. Teppet blir flott! Heng i der! :)

    SvarSlett
  3. Heisann og tusen takk for besøket på min blogg.Har lagt deg til på min blogg liste så jeg kan komme innom igjen.

    SvarSlett
  4. Hejsan Hilde!
    Visst är det bra med plast under. Det glider bra!
    Tyvärr tänkte jag mig inte för när jag möblerade om i mitt syrum så jag kan inte ha plasten över strykbrädan bredvid symaskinen längre! Det var ett dumt misstag!
    Jag är skyldig dig ett svar om remsbredd på min "galna" kvilt sedan i September.
    Remsorna var 2½" breda, men jag skar ner blocken lite för att få fina kanter.
    Lycka till med din och tack för fina kommentarer hos mig.
    kram

    SvarSlett

Veldig kjekt at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg stor pris på.
Ha en flott dag.

Quilte hilsen Hilde