TELL GODENE DE ER FLERE ENN DU TROR

torsdag 19. februar 2015

Symaskin lykke 2

Jeg er heldig.
Har fått mamma sin Bernina 707, hun kjøpte den 26 mai 1969. Den syr pent og rett fortsatt. Åpnet den på onsdag, renset den fri for støv. Det var ikke mye av det, er vel faktisk mere i min når jeg renser den sånn ca hver andre måned.
Tok av topp lokket og lokket som er på friarmen, der var det merket med rødt de stedene som skulle smøres. Enkelt og greit.
.

Brukte den på veske kurs i går. Det gikk kjempefint. Den har jo ikke inch fot, så den får jeg bruke til andre sy prosjekter.

Det var bare dette jeg ville si i dag.

Ha en fin dag alle sammen.

Hilde

3 kommentarer:

  1. Skikkelig god gammel det der:) Bernina har en fantastisk kvalitet, de surrer og går- år etter år (ble nesten et slagord det der hihi) Selv har jeg 2 stk. nye Bernina og 2 stk. gamle Singer. Det er artig å sy på gamle maskiner synes jeg, men så er det kjekt med trådkutter og BSR stingregulator også! Takk for koselig kommentar på bloggen min:)

    SvarSlett
  2. Ja, Bernina-maskinene er uslåelige!
    Det samme gjelder vel gamle Singer-maskiner også - min mor har en slik fra midten av 60-tallet. Den syr fortsatt helt perfekt.

    SvarSlett
  3. Har ei slik frå 1968. På den er den ordinære foten 1 inch.

    SvarSlett

Veldig kjekt at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg stor pris på.
Ha en flott dag.

Quilte hilsen Hilde