TELL GODENE DE ER FLERE ENN DU TROR

fredag 19. august 2011

Hvordan skal jeg stryke


Hmmmm holder på med grunn blokker til noen kuber. Bruker "hurtig" teknikk. Alle sømmene til nå har jeg strøket åpne. Dette synes jeg er ett pes................ Så det jeg lurer på er om det gjør noe om jeg stryker den siste sømmen til en side. Har maaaaaange slike ferdig sydde deler som "bare" skal strykes.
Har så lyst til å komme meg videre med å bygge kuber,men sitter bare her å suser rundt på pc, gruer meg til å stryke alle åpne.....
Det jeg lurer på er jo rett å slett om det har noe å si på det ferdige resultatet om jeg stryker sømmen til en side.
Er ikke bestandig så lett å sette ord på det en lurer på.

Reiser bort for helga, gjør ikke noe mer med disse før jeg er hjemme på søndag....
Ønsker alle en flott helg

Hilde



6 kommentarer:

  1. Jag skulle stryka åt ett håll, alltså provet till höger på bilden.

    SvarSlett
  2. Stryker nesten alltid til en side - forsøker å ta hensyn til quilting om det skal gjøres for hånd. Lykke til :)

    SvarSlett
  3. Jeg stryker alltid til en side, men har ikke sydd kuber - kanskje det er spesiellt med det mønsteret?
    Lykke til:)

    SvarSlett
  4. Sara Nephew sier i sin bok: at alle sømmene skal presses til samme side, men det kan hende at du må åpne dem for å få eksakte hjørner når du skal sy dem i sammen.

    SvarSlett
  5. Jeg har sliti med å stryke åpne sømmer på noen paperpiecing blokker, men har omtrent slutta med det, og stryker stort sett til en side. Var et pes å stryke sømmene åpne! Jeg har aldri sydd kuber, så vet ikke hvordan det fungerer?

    SvarSlett
  6. När det är många sömmar som möts kan det bli bättre med öppna sömmar. Det blir inte så tjockt då och det är lättare att få det snyggt i mitten. Jag rekommenderar det när du syr ihop de delarna du visar på bilden. /Elisabeth i Solna.

    SvarSlett

Veldig kjekt at du legger igjen en hilsen til meg.
Det setter jeg stor pris på.
Ha en flott dag.

Quilte hilsen Hilde